Önceliği Güven Olan Firmalar Kazanacak

Önceliği Güven Olan Firmalar Kazanacak

Küresel çapta yaptığı araştırmaları ve analizleriyle en iyi işverenleri belirleyen Great Place to Work, şirketlerin kurum kültürü gelişimiyle rekabette nasıl öne geçebileceklerini yaptığı araştırmalar ile ortaya koyuyor. Araştırmalar, yüksek güven kültürüne sahip şirketlerde, çalışanların işten ayrılma oranlarının yüzde 50 azaldığını gösteriyor. Çalışanların iş yerlerinde kendilerini güven içinde hissetmeleri, yapılan yatırımın geri dönüşünü de hızlandırıyor.

Güven duygusu çalışan performansını üç kat artırıyor

Great Place to Work raporlarına göre, yüksek güven kültürü ekosistemine sahip olmayan firmalarda çalışanların işten ayrılma oranları yüzde 50’yi buluyor. Araştırmalarda, Amerika’daki çalışanların işten ayrılma oranlarının kurumlara maliyeti 550 milyar dolar olarak ifade ediliyor. Yüksek güven kültürü çatısı altında çalışmalarına devam eden şirketlerde ise çalışanların işten ayrılma oranları yüzde 50 oranında azalırken, firmaların mali kayıplara uğramalarının önüne geçilmiş oluyor. Yüksek güven kültürüne sahip işletmelerde ekonomik getirinin ve çalışan performansının üç kat arttığı görülüyor.

En iyi işveren şirketlerde çalışanların yüzde 84’ü şirketleriyle gurur duyuyor

Yüksek güven kültürü oluşturulmasının artık gereklilikten çok zorunluluk haline geldiğini belirten Great Place to Work Kurumsal İletişim ve Pazarlama Müdürü Volkan Tarsus, “Yüksek güven kültürü, kurum içinde hızlı ve sorunsuz karar alabilmeyi mümkün kılıyor. Değer merkezli bir ekosistemi hayata geçirmiş şirketlerin çalışanları, şirketlerinden gurur duyduklarını anlatmaktan çekinmiyorlar. Araştırmalarımızda, Fortune 100 En iyi İşveren şirketlerindeki çalışanların yüzde 93’ü şirketlerinden başkalarına gururla bahsedebiliyor. Türkiye’nin en iyi işverenleri araştırmasına katılan şirketlerde bu oran yüzde 84.” dedi.

9 maddede yüksek güven kültürü oluşturmak

Çalışan deneyiminin firmaların geleceğini etkilediğine dikkat çekilen Great Place to Work analizine göre, yüksek güven kültürü oluşturmak için atılması gereken adımlar şöyle sıralanıyor: Herkes için mükemmel bir iş yeri kültürü oluşturmak, çalışanların performansını artırmak, çalışan bağlılığını yükseltmek, yenilikçi bir atmosfer oluşturmak, çevik ve hızlı operasyon gücüne sahip olmak, müşterilerin mutlu olmasını sağlamak, çalışanların işten ayrılmalarını azaltmak, marka sadakati oluşturmak ve marka elçileri yetiştirmek.

İlginizi Çekebilir

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Fill out this field
Fill out this field
Lütfen geçerli bir e-posta adresi yazın.
You need to agree with the terms to proceed

Sonraki yazı
KOBİ’lerin Yüzde 71’i Buluta Sıcak Bakıyor
Önceki yazı
En Güzelinden Amerika Gezi Notları Vol.14 – Bir Tatlı Huzur