Bu sohbete gönderdiğiniz mesajlar ve yaptığınız aramalar artık uçtan uca şifrelemeyle korunmaktadır.
: Gösterme, beğendirme, popüler olma çabalarının olmadığı bir özel alan olmazsa olmaz hatta belki lüks oldu
: Efsanevi Blogger Murat Erdör çevrimiçisin ? Dijital Karga ile keyifli bir sohbete var mısın?
: Efsane mi olmuşuz 😉
: Daha yolun başındayız, utandırmayın beni…
: Oxford öyle demiyor ? Yazmış seni listeye ?
: Oxford Worldwide Press’in Türkiye’deki en başarılı 3000 kişiyi seçtiği Encyclopedia of Successful People adlı yayında yer aldığın için tebrik ederiz ?? Detayları alabilir miyiz?
: Yazın benimle temasa geçtiler, Türkiye ile ilgili böyle bir yayın çıkaracaklarını ve detaylı araştırma yaptıklarını belirtip bana da burada yer vermek istediklerini söylediler
: Sonrasında buluştuk hikayemi daha detaylı dinleyip not aldılar, yazdıkları yazıyı gönderdiler, birkaç düzeltme yaptım ve sene başında yayınlanan Encyclopedia of Successfull People adlı yayında bende yer aldım.
: Çok beklemediğim bir anda gelen sürpriz bir olay oldu. Yaptığımız onlarca şeyin bir gün birileri tarafından bu ciddiyetle fark edilmesi ve bu yayında ver verilmesi çok hoş bir duygu ama ben biraz “e şimdi ne yapıyoruz” modunda olduğundan bunu unuttum ve daha çok ses getirecek neler yaparımın peşindeyim 😉
: Deneyimlerinden sektörün her mensubuna bir başucu kitabı çıkar ?
: Daha çok ses getirmek istediğini paylaşımlarından anlıyoruz.
: Değişik konularda bir şeyler yazıp kendini ifade etmeyi, yeni insanlarla tanışıp fikir alışverişinde bulunmayı, yeni ülkeler görüp keşfetmeyi, ilginç fikirlerin peşinden koşmayı ve tecrübelerini paylaşmayı seven demişşin kendin için işte tam da aradığım özellikler böyle biri için en önemli kural nedir?
: Samimiyet ve iyi niyet benim için önemlidir, işe alımlarda bile en çok dikkat ettiğim şey budur. Bir insan çok yetenekli ve bilgili olabilir ama karakterini değiştiremezsin.
: Karakteri işe al yeteneği eğit ?
: Bazen insanların mevki veya diğer durumlardan dolayı çok değiştiğini görüyorum, üzücü ve komik geliyor halbuki bizi biz yapan x firmadaki ünvan veya kazandığımız para değil insani değerler olmalı.
: Çok felsefi konuştum 😉
: İlk dakikadan millet röportajı okumayı bırakacak vallahi ;))
: Kargalar bile hayret ediyor bazı insanların bu hallerine ?
: Kamu spotundan zarar gelmez ?
: Kargalar bile gülüyor ağlanacak halimize 🙂
: Gülünecek neler var oysa. Fazla moda girmeden konu değiştireyim ?
: Dijitalin getirdiği köklü bir değişim var. Deneyimin bu değişimdeki yerinden bahsedebilir misin?
: Deneyim aslında herşey. Deneyim olmadığında tüketici kararsız kaldığından alışverişi erteleyebiliyor veya hiç almıyor. Ben dijital dönüşüm konusu hakkında verdiğim seminerlerde ilk şunu söylüyorum; Online dünya aslında fiziki dünyanın farklı bir yansıması, gerçek hayatta insanların önem verdiği şeyler neyse bunu dijital hayatta da önemsemeliyiz.
: Hem dijital hem deneyim başlı başına ama birbirine bağlı büyüyen birer ekonomi aslında.
: Markalara uzun zamandan beri hep bu günler için gereken hazırlıkları yapmalarını ve altyapıyı oluşturmalarını söyledik. Sosyal medya kanallarının herkes tarafından etkin şekilde kullanılmaya başlanması ve her sunulan ürünü/hizmeti kolay kolay beğenmeyen Y kuşağı gerçeği deneyim konusunda daha özenli olunmasını zorunlu kılıyor.
: Dijitali anlamak için Y kuşağı perspektifinden bakmak gerekiyor o zaman?
: Korkutmak gibi olmasın ama Z kuşağı da yolda 😉 Daha markalar Y kuşağına göre iletişim konusunda kendilerini geliştirmeye çalışırken şak diye gelen Z kuşağı ile ne yapacaklar merak ediyorum ;))
: Y kuşağı gene ucundan da olsa tüplü televizyonu gördü, Z kuşağına göster bakalım ankesörlü telefon, walkman ve kocaman ekranı olan desktopları… Tepkilerini cidden merak ediyorum…
: Tepki verecek tahammülleri bile olmayacağı kesin ?
: İyi bir eğitim ve başarılı bir kariyer sahibisin dijital yerlilere, yolun başında olanlara neler tavsiye edersin? Ne gibi hazırlıklar yapmalılar?
: Bence işin sırrı bolca okumak, bolca seminerlere gidip farklı fikirlere sahip insanlar ile tanışmak. Özellikle İstanbul’da her gün farklı konularda ücretsiz o kadar güzel seminerler oluyor ki cidden kaçmaz. Bu tip ortamlarda değişimi görmek gençler üzerinde fazlasıyla etkili oluyor. Olan biteni yerinde görüyor, bu ülkede üreten, farklı şeyler çıkartan pırıl pırıl beyinlerin olduğunu görüyor ve eğer içinde biraz istek varsa kendisi de buna katılım sağlıyor.
: Birde kendilerini ifade eden bir blog yazmaları bence çok faydalı olacaktır, bana çok kapı açtı şahsen.
: Bol bol ilişki ekin, bol bol kaynak tüketin diyorsun ve kargastik tavsiyelerde bulunuyorsun ?
: İlk kez blog yazacak olanlara bir giriş noktası lazım oluyor. Ama genelde hep çıkış noktası arıyorlar ?
: Ne düşünüyorsun bu noktada?
: Üretelim değil tüketelim, paylaşalım değil alalım mantığının egemen olduğu bir dünya maalesef. Zorla olmaz istemek lazım, ben paylaştığım bilgiler ile insanların hayatına olumlu şekilde dokunabiliyorsam ne mutlu bana, o yüzden de muraterdor.com adlı blog sayfamın mottası “Bilgi Paylaştıkça Güzel”.
: Tıklamayan kalmasın. Değerli az sayıda bloglardan biri ?
: O senin güzelliğin, sağolasın
: Oooo bu aralar röportajlarda bolca özgüven depoluyorum ? Dijitalde mutlu yüzler biriktiriyorum sanırım ?
: Bu sloganın tescili için başvurdum hatta buna özel logo bile yaptırdım, yakında da bilgi paylaşımını en samimi, en basit ve en etkili şekilde yapacak projeyi duyuracağım inşallah.
: Blog+Video+Seminer üçlüsü
: İlk kez Karga’da mı diyecektim ? merakla bekliyoruz, takipteyiz ?
: İlk kez burada açıklıyorum evet 😉 Flaş Flaş Flaş ;))
: Gün geldiğinde bir Murat Erdör vardı, insanlar için dijital alemde faydalı bişiler yapmıştı desinler istiyorum.
: Dijitalde başarılı izler bırakacağına inanıyoruz ?
: Şimdiki soru iz bırakmanın en önemli yöntemlerinden dijital pazarlama ile ilgili.
: Dijital pazarlamanın bizi getirdiği noktada içerik pazarlamasının kuralları nasıl değişti?
: O kadar çok içerik var ve zaman o kadar az ki, insanlar kısa, kendilerini eğlendiren ve bilgilendiren içerikleri tüketmek istiyor. Yani hem bilgi vereceksin, hem bunu insanların anlayacağı basitlikte yapacaksın, hem de eğlendireceksin, ne acayip değil mi 😉
: Sosyal medyada başarının anahtar kelimelerinden biri acayip olmak ?
: Eğitmen olduğum için bunu eğitimlerde de gözlemliyorum, insanlar konsantre olamıyor, 3 bilgi veriyorsun 2 eğlence yapıyorsun, eğitim mi veriyorsun stand up mı yapıyorsun belli değil 😉
: Ben sana şimdi acayip bişi daha söyleyeyim mi, flaş flaş flaş şeklinde 😉
: Bekliyorum ?
: Beni tanıyan tanır, ciddi bir adamımdır, pek komik değilimdir, ama gelinen bu noktada stand up tarzı bir şey denemek istiyorum. İş dünyasındaki gariplikleri ve dijital dönüşümün bizi getirdiği noktayı eğlenceli şekilde aktarmak gibi bir projem var çünkü bende değiştim, törpülendim, başka şansın yok 😉
: Bunu sosyal medyada yaysan tanıyanlar çok güler ;))
: Murat ve stand up, ha ha ha 😉
: Kargalar bile güler…
: Olduğunda ilk davetlim sen olacaksın 😉
: Dijital Murat Erdör dahil değiştirir, dönüştürür. Kargalar bile şaşkın ?
: Dönüşüm değişim şart
: İşte Kargaya bunlarla gelin ilkleri her zaman severiz ve seve seve geliriz ?
: Bir proje daha var aklımda ama sürpriz olsun, ipucu vermek gerekirse Televole efsanesini iş dünyası ile yeniden canlandırmak…
: Davetler, afilli cümleler, sürprizler ve Televole ?
: Dijitalin gücünü Murat Erdör farkı ile pek yakında izleyeceğiz ?
: Dijital dönüşüm buluşma seminerleri yakında başlıyor bu arada, Bahçeşehir Üniversitesi’nde Nisan ayında Avm’lerde dijital dönüşüm konusunu konuşacağız, tarih netleşince haber veririm, katılımın yüksek olacağı büyük bir etkinlik olacak.
: Mayıs ayında da otomotiv sektörünü buluşturmayı planlıyoruz, bakalım…
: Etkinlikleri paylaşıyor olalım. Duymayan kalmasın?
: Dijital ile eskiler de form değiştirerek yeniden hayat kazanıyor. Bu yönünü de ayrıca seviyorum ? Dijitalin gücünü bilen birisin. Mektuptan mail trafiğine uzanan bir iletişim yolculuğu var. Bu yolculuk hakkında neler paylaşmak istersin?
: Dün gazetede bununla alakalı bir haber vardı, insanlar dijitalin hayatlarımızı fazla hızlı değiştirmesinden dolayı eskiye kaymaya ve bu değerleri de yaşatmaya başlamış, eski plaklar, kartpostallar, evlerde oynadığımız dijital olmayan oyunlar…
: Bence değişim iyidir ama eskiyi de bir yandan yaşatmak gerekir. Bu hayatta en keyif alarak oynadığım oyun Saklambaç, korku var, heyecan var, aksiyon var, koşu mesafesi var, hesap kitap var, stratejinin kralı var 😉
: Günlük yazardık küçükken, şimdi bunun adı blog oldu, günlük sadece bize ait olduğundan her şeyi en saf şekilde yazardık, bence kendimize ait bir konfor alanı hep olmalı, sadece bize özel…
: Yeşil pazarlamaya da bir parantez açmadan olmaz. Bir nevi doğa ve insan dostu pazarlama bu konu hakkında önemli bir isimsin, biraz bilgi alabilir miyim?
: Yüksek lisans yaptığımda bir tez konusu seçmem gerekiyordu, neredeyse 10 sene oldu, konu olarak yeşil pazarlamayı seçtim. Türkiye’de çok bilinen bir konu olmadığından kaynak bulmakta bayağı zorlandım. Yaşanabilir alan azalıyor, kuraklık artıyor, doğal felaketlerin sayısı artıyor, nefes alacak yeşil alanlar betonlaşmanın kurbanı oluyor. Son zamanlarda konuyla alakalı duyarlılık artıyor ve çevre dostu ürünlerin tüketiminde artış gözlemleniyor. Sürdürülebilir bir dünya, sürdürülebilirlilik kavramları artık sıkça konuşuluyor, gereksiz tüketim sorgulanıyor, bu da çok sevindirici.
: Green Marketing konusu ilerleyen günlerde çok gündemde olacak
: Yeşil pazarlama ile ilgili bir çok alan adı almıştım, inşallah piyango vurur, millet arsa toplar bizde alan adı, yatırım şart 😉
: Dijital varlık yatırımları belki erken ama geri dönüşü mutlaka olacaktır ?
: Kadın girişimci hikayeleri ile röportaj da yaptın dikkatli olmam lazım ? Bu proje hakkında detay verebilir misin?
: Kadınlar başımızın tacı. Onlara nasıl destek verebilirim diye düşündüğümde başarı hikayelerini yayarsam fikri olan kadınları cesaretlendireceğimi düşündüm, 4-5 sene oldu sanırım, hakkında yazı yazdığım kadınlar kendilerine bu röportaj sonrası çok olumlu geri dönüşler olduğunu söyledi, bu da beni çok mutlu etti. Bu hikayeleri okuyan diğer kadınlarda kendilerinin de yer almasını istedi, bu sayede hep bir girişimci kadın hikayesi oluyor. Bu ülke eğer çağdaş kalacaksa kadınlarımız sayesinde olacak bu.
: Hep destek tam destek ??
: Karga da aynı düşüncelerini paylaşıyor ✋️
: Dijital karga okuyucularına özel bir bilgi paylaşmanı istesek ? bir özellik bir söz bir kod bir püf noktası olabilir.
: Sanayi devrimini kaçırdık ama dijital dönüşümü kaçırmayalım, üretelim, yazalım, çizelim, paylaşalım, birbirimize destek olalım. Bu ülkede çok ama çok değerli insanlar var, farklı illere gidiyorum, görüyorum, tanışıyorum. Biz Türkler istersek herşeyi çok güzel yaparız, yeter ki inanalım ve birbirimizi sevip sayalım…
: Sosyal mecralarda günlük ne kadar zaman harcıyorsun?
: Cep telefonu sayesinde baya zaman harcıyorum, sosyal medya kanallarında bolca paylaşım yapıyorum, Linkedin’de makale vs okuyorum, son zamanlarda Instagram’a fazlaca takılıyorum, paylaşımlarımın ne kadar okunduğunu kontrol edip kendimce A/B testleri yapıyorum 😉
: Okumayı ve yazmayı seven biri olarak zor bir soru geliyor en sevdiğin kelime?
: Kemal
: ;))
: Özel bir manası var mı?
: Benim oğlan, ellerinden öper
: Allah analı babalı büyütsün. Bahtını açık eylesin ?
: En sık kullandığın mecra?
: LinkedIn ve Facebook
: Sağolasın, bütün çocukların Allah karşısına güzel insanlar çıkartsın
: Mutlaka kullanın dediğin mobil uygulama var mı?
: Deneyimlerinden Karga okuyucuları da nasibini alsın ?
: Pocket ve Flipboard
: Özellikle Pocket, hayat kurtaran bir uygulama 😉
: Hayat kurtaran her uygulama kargastik listeye girer ?
: Kitap tavsiyelerini alalım.
: Okumak ve okumaya teşvik etmek önemli ?
: Son zamanlarda beğenerek okuduğum 2 kitap var
: İlki Özhan Atalay’dan yöneticinin başarısızlık rehberi, iş hayatına ilişkin çok güzel bilgilerin ve deneyimlerin paylaşıldığı bir kitap
: İkincisi ise Ufuk Tarhan’dan T-İnsan, gelecekte bizi nelerin beklediğini ve neler yapmamız gerektiğini basit bir dille anlatan bir kitap
: En sevdiğin emoji hangisi?
: ??
: Çok kullanamasam da bu ikisi
: Hayalet olana çok gülerim
: Bostan korkuluğu gibi geldi bir an ?
: WhatsApp Röportajı yapmamızı tavsiye ettiğin isimler var mı?
: Dijital dünyadan birisi mi olmalı
: Dijitalde güçlü olması yeterli. Uzmanlık alanı dijital olması şart değil.
: Natali Yeşilbahar
: Keyifli ve deneyim dolu sohbet için teşekkür ederim. WhatsApp Röportajını nasıl buldun?
: Çok eğlenceli
: Böyle bir örnek var mı dünya’da?
: İlk ve tek örneği Karga’da ?