Sosyal medya, interaktif ve eş zamanlı kurulan diyaloglar bütünüdür. İletişim çağının en gözde mecralarından meydana gelmektedir ve bünyesinde web tabanlı uygulamaları, mobil teknolojileri barındırır. Kulağa ne hoş geliyor değil mi? Hele mobil teknolojiler kısmı en sevdiğimiz. İşte bu yüzden sosyal medya bir çok alanla etkileşim içerisinde.
İnsanların sınır tanımaksızın bilgi alışverişi yapabileceği aynı zamanda deneyimlerini, tecrübelerini paylaşabileceği sosyal medya dünyada hızla yaygınlaşmaya devam ederken dergi, gazete, bültenler ve daha pek çok yayın da bu mecraya dahil oluyor. Sosyal medya ile bilgi alışverişi, iletişim alışkanlıkları evriliyor, form değiştiriyor. İnsanlar ve diğer alanlar da beraberinde yeniden şekilleniyor.
Belki aynı içerikler, aynı yayınlar farklı mecralarda yeniden yorumlanıp paylaşılıyor. Olaylar, durumlar sosyal medyanın gündemi değiştirebildiği gibi kişisel bir mizahi konu da sosyal medyanın gündemi etkiliyor. Modadan teknolojiye, siyasetten spora pek çok farklı kalıplara giren sosyal medyanın, esnek bir yapısı var. Bilgi forumları, web günlükleri, sosyal bloglar, mikro bloglar, vikiler, podcastler, sözlükler, sosyal ağlar olmak üzere çeşitli yayın organları bu yapının kolonları gibidir.
Sosyal Medya ve Kitle İletişim Araçları
Sosyal medya, kitle iletişim araçları bağımsız bir şekilde herkes tarafından kullanılabildiğinden geleneksel medyadan farklı bir yapıya sahiptir. İnsanlar kişisel zevk, tercih ve beklentilerine göre kendi ağlarını oluşturabiliyor.
Sosyal medya kullanıcıları fotoğraf, video akışlarını kontrol edip diğer insanlarla en kısa yoldan paylaşabiliyorlar. Kendi medyalarının patronları oluyorlar.
Araştırma açısından bakıldığında zengin bir arşiv niteliği taşımaktadır. İnsanların umarsızca yaptıkları paylaşımlar bir veri kaynağı sağlamaktadır. Bilgi ve dahası istihbarat konusunda devrimlerin gerçekleşmeden önce bu mecra üzerinden tespit edildiğini düşünürsek nasıl bir etkiye sahip olduğunu tartışmaya gerek yok sanırım.
Bilgi yoğun akış içinde akıp gitmesi, bilginin işlenmesi ve dağıtılması sorununu ortaya çıkarıyor. Sosyal medyanın etki alanlarını incelersek kavramları daha iyi anlar ve bilgi akışı daha rahat görebiliriz.
Sosyal Etkiletişim Mi Sosyal İletişim Mi?
Sosyal medya sosyal iletişimden ziyade aslında bir sosyal etkileşim ağıdır. Reel açıdan ele alındığında anlık mesajlaşmaların, iletilerin, diyalogların asosyal bir sistemde yapıldığını söylemek mümkün. Lakin erişebilirliği ve ölçümlenebilirliği ile topluluklar, bireyler örgütler arasında yeni nesil iletişim aracı konumundadır. Sorunun cevabı üçüncü seçenek olan ikisi de olacaktır. Sosyal medya hem bir etkileşim hem bir iletişim aracıdır.
Sosyal Medya, Pazarlama Dengesini Değiştirmiş Bir Trend
Markaların eş zamanlı olarak müşterileriyle iletişim kurabileceği bir ortam olan sosyal medya geleneksel pazarlama tekniklerine ve müşteri ilişkilerine nazaran daha etkin daha verimli bir kullanım sağlamaktadır. Bir çok kurum artık tüm müşteri ağını sorunları ve çözümleriyle beraber sosyal medya üzerinden iletişim sağlayabiliyor.
Sosyal Medya Tartışmalara Neden Olan Sınırsız Bir Medyadır
Sosyal medya içeriği, milyonlarca insan tarafından oluşturulan bir yapıya büründüğünden üst üste yığılmakta ve sürekli artmaktadır. İçerik mülkiyeti üzerinden büyük tartışmalara sebebiyet vermektedir. Kişilerin kurumların içerik haklarının korunması konusunda zaafları bulunmaktadır.
Bunun yanı sıra gizlilik endişeleri de sosyal medya ağları için önemli bir sorunu oluşturmaktadır. Tüm bu durumların dışında ülke gündemlerini belirleyen hatta değiştiren bir güce de sahip olmuştur.
Gelecekte bizi bekleyen nesnelerin gerçekliği ve yapay zeka ile bütünleşecek sosyal medya gerçeğinde nelerle karşılaşacağımızı yaşayarak öğreneceğiz.
2 Yorum. Yeni Yorum
Güzel bir yazı olmuş, elinize sağlık.
Sosyal medya dijital pazarlamanın önemli bileşenlerinden. Markalar bazen sosyal medyaya gerekenden fazla önem verebiliyorlar, zamanla/ölçümlerle birlikte kavram daha da yerine oturacak sanırım. Verileri yorumlamada dijital ekibe büyük iş düşüyor.
Etkili bir Dijital Pazarlama için dijital ekipte kimlerin olması gerektiği ile ilgili bir yazıya aşağıdan ulabilirsiniz.
http://dijitalpano.wordpress.com/2014/08/14/etkili-bir-pazarlama-stratejisi-icin-dijital-ekibinizde-kimler-olmali/
Konu biraz daha eşelenirse veri madenciliğine sıra gelecekmiş 🙂 Sosyal medya kaynaklarının azlığı konunun anlaşılmasını güçleştiriyor bana göre. Sosyal medyanın sağladığı bilginin yanı sıra sosyal medya için arşiv oluşturulması bilinçli kullanılmasını sağlamak için güzel bir yol olabilir.