İletişim Dijital Evrilmeyle Yeniden Gaklıyor

Pazarlamanın yaşadığı değişimden bahsedecek değilim. İletişimde bir değişim ve evrilme yaşanıyor. Bu durum elbet pazarlamaya da yansımaktadır. Pazarlama çalışmalarının varmak istediği hedeflerden biri şüphesiz müşterilere ulaşmak. İletişimde yaşanan dijital evrilmeler sonucunda müşteriler yerini hedef gruplara bıraktı.

Nice pazarlama dönemleri geride kaldı. Artık müşterilerin önlerini kesmek, sürekli peşlerinde koşmak yok. Onları fayda geri dönüşü yüksek kitlelere bölüp taciz edebilirsiniz. Gak guk yapmıyorum. Taciz etmek kelimesi kimileri için hafif bile kalıyor. Akıllı telefonlardan, sosyal ağ hesaplarından istediğiniz kitleye ulaşabilirsiniz.

Facebook, Google, Twitter kısa sürede büyüyen ve gelişen mecralardır. Kimse medya tüketim alışkanlığı eskisi gibi değil. Dijital mecralar günümüzde insanların vazgeçemedikleri ihtiyaçlar arasında yer alıyor.

Yıllar boyunca markaların söyledikleri ile yetinmek zorunda kalan gruplar bile bu devrin tamamen sona erdiğinin farkındalar. Bireysel müşteriler ön plana çıkmış durumda. Her markanın iyi ya da kötü binlerce marka elçisi kontrol mekanizmasının zayıf kaldığı mecralarda söylemlerine yer veriyor.

Müşterilerinizin sorunları ile tek tek ilgilenmek zorundasınız. Dijital medyada biri sizi her an rezil de edebilir, ummadığınız bir zamanda markanızı popüler de yapabilir.

Sosyal ağ hesaplarında profiller incelenerek insanların karakteri çıkartılabiliyor. Reklamlar ve pazarlama çabaları bu sayılarla daha verimli hale getirilebilir. Hedefi on ikiden vurmak diye buna diyoruz.

Mobil Teknolojiler

Akıllı telefonlar, tabletler insanların her an yanında götürdükleri, internete bağlanıp iletişim kurdukları mobil teknolojiler. Bu ürünlerin satışları günümüzde gözle görülür bir artışa sahne oluyor. Müşterilerinize artık saniyeler için ulaşabilir, onlara kampanyalarınızı duyurabilirsiniz. Geliştirdiğiniz uygulamalar ile marka ve ürünlerinizi takip etmeleri için hizmet verebilirsiniz.

Amerika’da yapılan bir ankete göre tüketicilerin, %55’i fiyat karşılaştırması yapmak için, %34’ü bir karekod görüntülemek için mobil aygıtlarını kullanıyor. %27’si ürün ya da marka eleştirisi bulmak amacıyla kullanırken %19’unun amacı uygulama indirmektir. %17’si bir anket tamamlıyor, %9’u bir izlenim yazıyor ve %8′i Twitter’a bir deneyim yazıyor.

Arama Motorları

Arama motorları ile sıralamalara adınızı yazdırın. Google ve diğer arama motorları kimseyi babasının hayrına üst sıralara çıkarmıyor. İnsanlar arama motorlarında arama yaptıklarında en çok tıklamayı ilk üç sıra alıyor. Özellikle ilk sıra pastanın en büyük payını alıyor.

Anahtar kelimeleriniz ile müşteriye doğrudan ulaşabilirsiniz. Onlara bir vitrin oluşturup içeri girmelerini ve alışveriş yapmalarını arama motorları ile sağlamak mümkün.
SEO ve pazarlama hakkında daha detaylı yazıları ilerleyen günlerde blogumuzdan takip edebilirsiniz.

Dijital Medya

Dijital medya pazarlamasında başarıya giden yolda adım adım ilerleyin. Yüklü maliyet tabloları, sorunları çözümleme, belgeler dolusu araştırmalar ve ölçümleme ile baş ağırtan eski teknikleri rafa kaldıralım.

İnsanların dijital mecralarda harcadığı vaktin ortalaması her geçen gün artıyor. Facebook, Twitter gibi sosyal ağlar bugün ülke nüfuslarına ulaşmış durumdalar. İnsanların deneyimlerini paylaştığı, kişisel bilgilerine yer verdiği medya ortamları pazarlamacıların hayalini bile kuramayacakları bir gerçek artık.

Geleneksel medyadan ucuz olması, ölçümlenebilir yapısı, monitör sonuçları ile dijital medya pazarlama dünyasında büyük değişikliklere gebe.

İlginizi Çekebilir

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Fill out this field
Fill out this field
Lütfen geçerli bir e-posta adresi yazın.
You need to agree with the terms to proceed

Sonraki yazı
Reklam harici pazarlamanın ipuçları
Önceki yazı
Blog nasıl açılır?