Gülfidan Barış WhatsApp Röportajı #kargayakonuş

Gülfidan Barış Hakkında: Marka-Şikayet Yönetimi-Tüketici Davranışları-Amatörce Gestalt-Anadolu Üniv.-University of Sheffield. gulfidanbaris.com
Bu sohbete gönderdiğiniz mesajlar ve yaptığınız aramalar artık uçtan uca şifrelemeyle korunmaktadır.
Gülfidan Barış WhatsApp Röportajı #kargayakonuş: Dijital dünyanın işini seven kargastik ismi Gülfidan Barış ? Seni çevrimiçi yakaladım. Sorularım var ? yazışalım mı?
Gülfidan Barış WhatsApp Röportajı #kargayakonuş: İyi akşamlar, şahane öneri, yazışalım.
Gülfidan Barış WhatsApp Röportajı #kargayakonuş: Gülfidan Barış’ı yakından tanımak isteyen Karga okurları için biraz kendinden bahseder misin? Seni senden tanıyalım 🙂
Gülfidan Barış WhatsApp Röportajı #kargayakonuş: Ticaret konuşulan bir evde büyüdüm, aile büyüklerimin çoğu işletme mezunu. İdari bilimler fakültesinin ardından yüksek lisans yapmaya başladım ve pazarlama yönetimi alanını çok severek akademik dünyada kalmaya karar verdim. Doktoramı Anadolu Üniversitesi- YÖK bursu ile İngiltere’de yaptım. O günlere ilgim küçük işletmelerin büyükler karşısındaki yaşama ve rekabet şansı idi. Ardından rekabet adına yapılan herşeyin tüketici için olduğunu kavradım. Şimdi strateji-tüketici ve marka üçgeninde çalışmalar yapıyorum.
Gülfidan Barış WhatsApp Röportajı #kargayakonuş: Memlekette ticaret zor vesselam. Zorun içinde büyümüşsün. Ama son durağın tadından yenmez: Pazarlama ?
Gülfidan Barış WhatsApp Röportajı #kargayakonuş: Pazarlama; keyifli, yaratıcı, insanın her halinden anlayan…
Gülfidan Barış WhatsApp Röportajı #kargayakonuş: unutmadan ekleyeyim işimi çok seviyorum 🙂
Gülfidan Barış WhatsApp Röportajı #kargayakonuş: Kargayı da seviyor musun ?
Gülfidan Barış WhatsApp Röportajı #kargayakonuş: Tabiki seviyorum ve severek takip ediyorum.
Gülfidan Barış WhatsApp Röportajı #kargayakonuş: Gülfidan Barış sözlüğüne danışalım müsaadenle 🙂 Tüketici kimdir? Pazarlamanın en önemli oyuncularından tüketicinin tanımını yapabilir misin?
Gülfidan Barış WhatsApp Röportajı #kargayakonuş: Tüketici deyimi ile; son kullanım amacıyla ürün ve hizmetleri satın alan, kullanan kişiyi kastederim ve anlatırım. Müşteri ise belirli bir mağaza ya da şirketten düzenli alışveriş yapan kişi olarak tanımlanabilir. Bunun yanında ticari amaçla ürün ya da hizmetleri satın alan müşterilere ise ‘ticari müşteri’ denilebilir. Ben kendi sözlüğümde bu kavramları böyle tanımladım.
Gülfidan Barış WhatsApp Röportajı #kargayakonuş: Düzenli olarak benden ceviz alan binlerce insan var 🙂 Köşeyi döndüm o zaman ?
Gülfidan Barış WhatsApp Röportajı #kargayakonuş: Bu muhteşem haber, katlanarak artmasını dilerim. Bu arada babamın sağlam bir ceviz yetiştiricisi olduğu bilgisini de paylaşayım seninle 🙂 Ortak yanımız çok yani.
Gülfidan Barış WhatsApp Röportajı #kargayakonuş: Tüketiciyi müşteriye dönüştürmek için dijitali güçlü bir araç olarak değerlendirebilir miyiz?
Gülfidan Barış WhatsApp Röportajı #kargayakonuş: Bence şu an için güçlü bir araç, gelecekte (projeksiyonum beş yıl) en güçlü araç olacak.
Gülfidan Barış WhatsApp Röportajı #kargayakonuş: Gak! Bu da muhteşem bir haber oldu 🙂 Ortak yanımızın artacağını umuyorum ?
Gülfidan Barış WhatsApp Röportajı #kargayakonuş: ? kesinlikle
Gülfidan Barış WhatsApp Röportajı #kargayakonuş: Dijitalin geleceği hakkında insanların bol miktarda soru işaretleri var. Düşüncelerin neler?
Gülfidan Barış WhatsApp Röportajı #kargayakonuş: Ben aslında çok netim. Endüstri 4.0’ı bizler yeni yeni konuşuyoruz ama Dünya 5.0’ını tartışıp bitirmek üzere. Tüm bu tartışmalara şahit olduğumda “dijital” kavramında artık soru işaretleri “Nedir-Ne değildir?” “Olur mu-olmaz mı?” dan, “Nasıl yapılır?”a kaymak zorunda.
Gülfidan Barış WhatsApp Röportajı #kargayakonuş: Her alandaki iş yapış şekilleri değişiyor evet ve hayatlarımız da değişiyor. Dünya bu kadar hızlı değişirken biz bu duruma neden geç adapte oluyoruz?
Gülfidan Barış WhatsApp Röportajı #kargayakonuş: Çünkü gelişmeleri kendimiz üretmiyoruz. Zihin buna hazır değil bizde. Biz kolaycıyız; “dur bakalım, yapsınlar biz de transfer ederiz” diye düşünüyoruz.
Gülfidan Barış WhatsApp Röportajı #kargayakonuş: kavramı çok güzel kullandınız. biz adapte oluyoruz.
Gülfidan Barış WhatsApp Röportajı #kargayakonuş: Dijitalin getirdiği kaos, dönüşüm, fırsatlar ve daha bir çok şey için zihinlerimiz üretici rolünü üstlenmeli, peki bu kadar adapte olmuşken nasıl olacak bu aydınlanma?
Gülfidan Barış WhatsApp Röportajı #kargayakonuş: Ceviz desen gani ama acaba kafaya mı atmak gerekiyor, ikram etmek yerine ?
Gülfidan Barış WhatsApp Röportajı #kargayakonuş: Ah ha ha. Aynen, kafalara dank ede ede mi olsa diye düşünüyor insan. Çünkü bizdeki aydınlanma nasıl olacak?
Gülfidan Barış WhatsApp Röportajı #kargayakonuş: Endüstride yenilik, değişim ve dönüşüm ya tüketicinin bu konudaki isteği ve talebi ile oluyor, ya da işletme yeniliği, yaşamı dönüştürecek şeyleri keşfedip bak tüketicim senin için yaptım diyebiliyor. Bizde bu iki uçta hareket yokken nasıl dönüşeceğiz?
Gülfidan Barış WhatsApp Röportajı #kargayakonuş: Benim içgörüm bizdeki dönüşüm tüketiciden başlayacak. Onlar talep edecek.
Gülfidan Barış WhatsApp Röportajı #kargayakonuş: Gözümüzü tüketiciye çeviriyoruz o zaman; Dijital dönüşüm, markaların içinde bulunduğu zihin savaşında kültürleri değişmesi için tetiklerken, tüketici alışkanlıkları nereye evriliyor?
Gülfidan Barış WhatsApp Röportajı #kargayakonuş: Dijitalin verdiği imkanlarla dersine çalışan bir tüketici grubu var. Hatta markalara ders veren desek yanlış olmaz ?
Gülfidan Barış WhatsApp Röportajı #kargayakonuş: Tüketici artık zamandan mekandan ve bağlamdan her an bağımsız olabileceğini ancak istediği her an da bu kavramlarla bütünleşebileceğini biliyor. Online mağaza gezip offline alışveriş yapabiliyor. Ya da AVM’de deneyip dijitalde ürünü istediği renkte ve tasarımda şekillendirip satınalım yapabiliyor. Satın alma noktası Çin, Almanya olabilir. Emekli bir öğretmen tanıdığım jant alıyor Almanya’dan. Özetle seçeneklerini inanılmaz çeşitlendirebilen bir tüketici kitlesi var. tam olarak dediğin gibi çalışkan tüketici.
Gülfidan Barış WhatsApp Röportajı #kargayakonuş: Bir de dijitale ve fırsatlarına uzak, yaşam tarzı bunu desteklemeyen tüketici kitlesi var.
Gülfidan Barış WhatsApp Röportajı #kargayakonuş: Ben bir gökyüzündeyim bir Facebook’ta bir Instagram’da bir burada dijital çok acayip ?
Gülfidan Barış WhatsApp Röportajı #kargayakonuş: Hımm aslında belki bu da bir illüzyon markalar için. Çünkü Facebook’u, Instagramı olan her tüketici dijitale yakın olduğunun pek de farkında olmayabiliyor. Tıpkı çok fonksiyonlu cep telefonunu sadece arama yaparken ya da fotoğraf çekerken kullanan kişiler gibi.
Gülfidan Barış WhatsApp Röportajı #kargayakonuş: Kargayı takip etsinler, okusunlar ? dijitali ve akıllı teknolojileri nasıl kullanacaklarını iyi öğrenirler?
Gülfidan Barış WhatsApp Röportajı #kargayakonuş: Şunu söyleyip son sorunuza geçeyim ben: bizlerin dijitali gerçekten anlaması, keşfetmesi ve markalar için anlamlı bir sürece dönüştürmesi gerek.
Gülfidan Barış WhatsApp Röportajı #kargayakonuş: Evet karga takip edilsin!
Gülfidan Barış WhatsApp Röportajı #kargayakonuş: ? ?
Gülfidan Barış WhatsApp Röportajı #kargayakonuş: Dijital ile beraber değişen konulardan biri de şikayet yönetimi. Türkiye’de markalar şikayet yönetiminde yeterince güçlüler mi?
Gülfidan Barış WhatsApp Röportajı #kargayakonuş: Dijitalin pazarlamaya en hızlı girdiği yer şikayet yönetimi.
Gülfidan Barış WhatsApp Röportajı #kargayakonuş: Hep derim, tüketicinin elinde sesini duyurabileceği sosyal medya varken, o şikayetler ya çözülür ya çözülür.
Gülfidan Barış WhatsApp Röportajı #kargayakonuş: Pek çok işletmenin aman takipçi sayım artsın aman şu şikayet time-line’da geriye düşşün’den öte kaygıları yok. Oysa dijital tüketiciye inanılmaz güç verdi.
Gülfidan Barış WhatsApp Röportajı #kargayakonuş: Tüketici 140 karakter ile şahane küfürler edebiliyor markaya. İşin özü canı yanmış tüketiciye potansiyel tüketiciler daha çok inanıyor.
Gülfidan Barış WhatsApp Röportajı #kargayakonuş: Şikayet yönetiminde dili nasıl kurgulamak gerekiyor? Kültürel kodlarımızı da baz alırsak…
Gülfidan Barış WhatsApp Röportajı #kargayakonuş: Şikayet yönetiminde dil konusu en önemli konu, zira klişe söz ne söylediğin değil nasıl söylediğin önemlidir. Ama dilden önce öfke kontrolü gelir. Markaların en zorlandığı konu öfkelenen müşteri ile iletişimdir. Madem markalara bir kaç tüyo vereceğiz; ben onlara Plutchik Duygu çarkını çalışmalarını öneririm.
Gülfidan Barış WhatsApp Röportajı #kargayakonuş: İnsanların işini severek yapmaları en büyük hayalleri arasında yer alıyor. Bunun için bir formülün var mı?
Gülfidan Barış WhatsApp Röportajı #kargayakonuş: İşini severek yapan biri olarak ?
Gülfidan Barış WhatsApp Röportajı #kargayakonuş: Hımm
Gülfidan Barış WhatsApp Röportajı #kargayakonuş: Bireyin işini sevmesinin koşulu bence işi ile kendini gerçekleştirmek istemesidir.
Gülfidan Barış WhatsApp Röportajı #kargayakonuş: Bir meselesi, söylenecek sözü, yapılacak eylemi, üretilecek şeyi olan için bu engellenemez, sel gibi bir akıştır.
Gülfidan Barış WhatsApp Röportajı #kargayakonuş: Eğer kendilerini bulmak iştiyorlarsa o akışa bıraksınlar kendilerini. Önerim bu.
Gülfidan Barış WhatsApp Röportajı #kargayakonuş: Kendini yönetirsen dünyayı yönetecek gücü bulabilirsin diyen Platon yöneticiliğe nokta atışı yapmış.
Gülfidan Barış WhatsApp Röportajı #kargayakonuş: Platon bu! 🙂
Gülfidan Barış WhatsApp Röportajı #kargayakonuş: İşletme sahipleri, markalar için önemli bir konuya değinmek istiyorum: “Memnun edilemeyen müşteriler”
Gülfidan Barış WhatsApp Röportajı #kargayakonuş: Sana bir sır vereceğim, her müşterinin memnun edilmesi iyidir ama şart değildir.
Gülfidan Barış WhatsApp Röportajı #kargayakonuş: memnun edilemeyen müşteri ise pimi çekilmiş el bombası gibidir
Gülfidan Barış WhatsApp Röportajı #kargayakonuş: ??
Gülfidan Barış WhatsApp Röportajı #kargayakonuş: işletmeyi sessiz sedasız terk etmek ile cümle aleme rezil etmek arasında bir dolu seçeneğe sahiptir memnun edilemeyen müşteriler.
Gülfidan Barış WhatsApp Röportajı #kargayakonuş: Oysa bir işletmenin tek seçeneği vardır; memnuniyeti ve memnuniyetsizliği yönetmek .
Gülfidan Barış WhatsApp Röportajı #kargayakonuş: Bu kitlenin doğru kanalize edilmesi ve kaybedilmemesi için hangi argümanları kullanmak gerekir?
Gülfidan Barış WhatsApp Röportajı #kargayakonuş: sistematik bir şikayet yönetimine sahip olmak
Gülfidan Barış WhatsApp Röportajı #kargayakonuş: müşteriyi anlamaya ve kazanmaya niyetli olduğunu hissettirmek
Gülfidan Barış WhatsApp Röportajı #kargayakonuş: sorunu tüm iyi niyeti ile ele alıp çözüm sunmak ve
Gülfidan Barış WhatsApp Röportajı #kargayakonuş: yaşanılan memnuniyetsizlikten ders alıp bir daha yaşanmaması için tüm iş süreçlerini iyileştirmek
Gülfidan Barış WhatsApp Röportajı #kargayakonuş: Sosyal medya bu iletişim içim biçilmiş kaftan. İnsanlaştırma yapmak ve bu gelişimi müşteriye anlatmak sosyal medya ile mümkün.
Gülfidan Barış WhatsApp Röportajı #kargayakonuş: Kesinlikle
Gülfidan Barış WhatsApp Röportajı #kargayakonuş: hem artık tüketici de sosyal medyadan çözüm arıyor. Artık işletmeleri arayan yok, sosyal medya hesabına yazıyor herkes
Gülfidan Barış WhatsApp Röportajı #kargayakonuş: Memnuniyetsizlik yaşadığınız bir marka oldu mu?
Gülfidan Barış WhatsApp Röportajı #kargayakonuş: Olmaz mı? Çokk
Gülfidan Barış WhatsApp Röportajı #kargayakonuş: Bir seferinde ofisimi bastı memnuniyetsizlik yaşadığım marka, tehdit kıyamet
Gülfidan Barış WhatsApp Röportajı #kargayakonuş: Ardından onları dinledik, çay kahve içtik, sorunu çözdük ve gelecek güzel günlerde buluşmak üzere el sıkıştık vedalaştık. Neticede biz bu konuda kitap yazdık.
Gülfidan Barış WhatsApp Röportajı #kargayakonuş: Ortaçağ markası sanırım. Bu yüzyıla ait olmamalı.
Gülfidan Barış WhatsApp Röportajı #kargayakonuş: ?
Gülfidan Barış WhatsApp Röportajı #kargayakonuş: Kitapta yazıyor diyorsun ? Alın okuyun nasiplenin değerli okur ?
Gülfidan Barış WhatsApp Röportajı #kargayakonuş: Okunsun diye yazdım, ne kadar çok okunursa o kadar çok mutlu olurum.
Gülfidan Barış WhatsApp Röportajı #kargayakonuş: Pazarlama aslında kaostan farksız. Temelinde zihinleri birbirinden bağımsız insanlar var. Baş etmek için özel yöntemlerin var mı?
Gülfidan Barış WhatsApp Röportajı #kargayakonuş: Anlamaya çalışmak en özel yöntemim. Bireyi, sakladığı/gizlediği, kendine bile itiraf edemediği “temel ihtiyacını” anlarsam herşeyi kavrarım diye düşünüyorum. Ve yıllar içinde öğrendim ki hepimiz farklı şekillerde ortaya çıkan-farklı cümlelerle ifade edilen benzer ihtiyaçlara sahibiz aslında.
Gülfidan Barış WhatsApp Röportajı #kargayakonuş: Pazarlama açısından Dünya ve Türkiye kıyası yaparsak neredeyiz nasılız?
Gülfidan Barış WhatsApp Röportajı #kargayakonuş: Hımm. Biz tüketicinin lokomotif olduğu bir evreyi yaşıyoruz diye düşünüyorum. Gidilecek yolumuz çok, hiç konuşmadığımız öyle çok pazarlama değişkeni, tüketim eğilimi var ki.
Gülfidan Barış WhatsApp Röportajı #kargayakonuş: Türkiye’de pazarlamayı takip edebileceğimiz duayen diyebileceğimiz isimler hangileri?
Gülfidan Barış WhatsApp Röportajı #kargayakonuş: Dikkatini çekmişse ben gökkuşağı seven biriyim, bu alandaki herkesin alanı zenginleştirdiğine inanıyorum. Gestalt felsefesi şöyle der: “Bütün, parçalarından daha büyüktür.” Bu inancım nedeni ile duayen “şu mudur bu mudur” diye düşünmedim hiç.
Gülfidan Barış WhatsApp Röportajı #kargayakonuş: Karga bu felsefeyi sevdi, gökkuşağı kadar hem de ?
Gülfidan Barış WhatsApp Röportajı #kargayakonuş: Ooo süper!
Gülfidan Barış WhatsApp Röportajı #kargayakonuş: Başarılı bulduğun, meraklısına ilham olacak pazarlama örnekleri alabilir miyiz? Pazarlamacı adayları için faydalı olacaktır.
Gülfidan Barış WhatsApp Röportajı #kargayakonuş: Richard Brandson hayranıyım, onun markalarını hep çok yakından takip ediyorum. Evien su gibi bir ürünü markaşaltırdı bu çok ilham verici. felsefesi olan markaları patagonia misal seviyorum. Çok sevgi dolu çıktım sanırım ki ???
Gülfidan Barış WhatsApp Röportajı #kargayakonuş: Pazarlamaya sevgi katmak eşsiz bir lezzet ortaya çıkarıyor ?
Gülfidan Barış WhatsApp Röportajı #kargayakonuş: İçinde sevgi olmayan işlerde yokum!
Gülfidan Barış WhatsApp Röportajı #kargayakonuş: Kitap tavsiyelerinizi alalım…
Gülfidan Barış WhatsApp Röportajı #kargayakonuş: Dan Ariely’den her şeyi okuyabilirler, keyif alacaklarını ve çok öğreneceklerini garanti ederim.
Gülfidan Barış WhatsApp Röportajı #kargayakonuş: En sevdiğin şehir?
Gülfidan Barış WhatsApp Röportajı #kargayakonuş: En sevdiğim şehir tüm dünyayı gezmek her şehri sevmek istiyorum.
Gülfidan Barış WhatsApp Röportajı #kargayakonuş: En sevdiğin renk nedir?
Gülfidan Barış WhatsApp Röportajı #kargayakonuş: En sevdiğim renk de yok ben gökkuşağına hayranım.
Gülfidan Barış WhatsApp Röportajı #kargayakonuş: En sık kullandığın sosyal ağ
Gülfidan Barış WhatsApp Röportajı #kargayakonuş: Twitter en sevdiğim sosyal ağ.
Gülfidan Barış WhatsApp Röportajı #kargayakonuş: Değişime, yeniliğe açık bir iş olarak WhatsApp röportajını nasıl buldun?
Gülfidan Barış WhatsApp Röportajı #kargayakonuş: Bir de sevgi dolu ?
Gülfidan Barış WhatsApp Röportajı #kargayakonuş: Bayıldım.
Gülfidan Barış WhatsApp Röportajı #kargayakonuş: Röportaj için önereceğin isimler var mı?
Gülfidan Barış WhatsApp Röportajı #kargayakonuş: Evet, Yavuz Odabaşı hocam ile şahane ve felsefik bir söyleşi yapabilirsiniz.
Gülfidan Barış WhatsApp Röportajı #kargayakonuş: Bir de yüzyıllık markalar derneğinden ve bu topraklara marka olarak emeği geçmiş çoğu marka ile çalışan Asude Alkaylı’yı dinlemek okumak çok şahane olabilir.
Gülfidan Barış WhatsApp Röportajı #kargayakonuş: Kargastik sohbetlerde sevgi dolu ve dijital kalman, üretmen, Kargayı unutmaman dileğiyle Gülfidan Barış. Bir sonraki gökkuşağında görüşmek üzere ?
Gülfidan Barış WhatsApp Röportajı #kargayakonuş: Görüşürüz, renkli keyifli nice sohbetler.

İlginizi Çekebilir

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Fill out this field
Fill out this field
Lütfen geçerli bir e-posta adresi yazın.
You need to agree with the terms to proceed

Sonraki yazı
Sebastian Tavsiyesi: Çek Bi Öyle Uykusu
Önceki yazı
Hacettepe Üniversitesi’nde “Bir Kişisel Gelişim Etkinliği”