E-Ticaret e Dair Tüm Bildiklerinizi Unutun!

e ticaret

  • 2020’nin ilk 6 ayında e-ticaret hacmi, geçen yıla göre yüzde 64 artarak 91,7 milyar TL oldu.
  • Özellikle pandemi sürecinde hayatımızda önemli bir yer edinen online alışveriş tüm kurum ve kuruluşların ilgisini çekiyor.

Markalar ürün ve hizmetlerinin satışını dijital kanallar aracılığıyla arttırmak adına e-ticaret çözümlerine başvuruyor. Bunun ilk adımı genelde ürün ve hizmetlerini sergileyebilecekleri e-ticaret sitesi yaptırmak oluyor.  Daha sonra ise ürünlerinin satışını arttırmak için dijital pazarlama faaliyetlerine yöneliyorlar. Bunun için genelde Trendyol, Hepsiburada ve N11 tercih ediliyor. Uluslararası ticarete yönelenler ise bunların yanına Amazon ve Aliexpress’i de eklemekte.

Buralarda mağaza açarak markasını büyütüp satış yapmaya çalışan işletmeler ilk önce bu platformların komisyon oranı ile karşılaşıyorlar. Zaten dijital platformlarda rekabet çok yüksek olduğu için düşük kar marjı ile sattığı ürününe bir de komisyon oranı eklendiğinde işletmeler üründen kar edemez duruma gelmektedir. Çoğu marka sırf güvenilirlik ve prestij için bu platformda mağazam kalsın düşüncesiyle hareket etmektedir.

Benim anlatmak istediğim sistemin ise alışagelmişin dışında bir yapısı var. Facebook özelinde inceleyecek olursak veri analizi ve bire bir çalışma yöntemiyle hedef kitlenize yüzde yüz uyumlu kullanıcılardan oluşan bir topluluk oluşturuyorsunuz. Bu insanların zevkleri, kişisel bilgileri, sosyal medyayı en çok kullandığı gün ve saatlere kadar detaylı bilgilere sahip olarak doğrudan hedef kitlenize ürün/hizmetinizi gösterme fırsatı yakalıyorsunuz. Bu çalışmayı diğerlerinden ayıran en önemli özellik hedef kitlenin ihtiyaç ve beklentilerini doğru saptayıp yapılan çalışmalarla onları doğru yönlendirme imkanıdır.

Bu yöntem sadece Facebook ile sınırlı değil. Instagram ve Telegram aracılığıyla da bu yönteme benzer faaliyetler yürütülebilir. Burada asıl sorulması gereken soru paylaştığımız içerikler %100 doğru hedef kitleye mi gidiyor? Bu sorunun cevabının evet olması için gerçekten ticaretle ve hizmet verdiğiniz sektörle ilgilenen insanları bulmak durumundayız. Şu an dijital pazarlamada kullanılan yöntemlerin hiçbiri yüzde yüz hedef kitleye yönelik mesajlar gönderdiğimizi kanıtlamıyor. Organik büyümenin en önemli yolu her zaman veri analizinden geçmekte.

Son söz olarak sosyal medya ve dijital pazarlamanın sadece fotoğraf, video paylaşmaktan ibaret olmadığını doğru mesajın doğru hedef kitleye, doğru zaman ve doğru mecrada ulaştırılmasının aslında dijital pazarlamada fark yaratacağını söylemek gereklidir.

 

İlginizi Çekebilir

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Fill out this field
Fill out this field
Lütfen geçerli bir e-posta adresi yazın.
You need to agree with the terms to proceed

Sonraki yazı
Hayatınızın Kalanını ‘Sanal Sosyal’ Olarak Geçirmeye Hazır Mısınız?
Önceki yazı
ABD Tik Tok’u neden hedef tahtasına koydu?