Kargastik hareketlere bir yenisini daha ekliyoruz. Alanında uzman kişileri bir araya getirdiğimiz Dijital Zirve ile karşınızdayız. Tek soru ile önemli konuları uzmanlarına soruyor ve cevapları sizlerle paylaşıyoruz.
Üstelik ilk konumuz çevrimiçi pazarlamacıların kafa yormaktan bıkmayacağı SEO (Arama Motoru Optimizasyonu/Search Engine Optimization). Mesele içeriğin kral olması mı, kralın pazarlamacı olmaması mı? Göz ardı edilen SEO kriterleri neler?
Seo uzmanları bir nevi yazılı zirvede buluştu. Verdikleri cevaplar konuyla ilgilenenler için bir nevi bilgi deposuna dönüştü. Her bir cevap en az bir avuç ceviz kadar faydalı. Zaten amacımız faydalı olmak ve dijitalde takip edilesi izler bırakmak. Tüm katılımcılarımıza değerli bilgilerle Dijital Zirve’de yer aldıkları için çok teşekkür ederiz.
Hepsi senin için sayın okuyucu, unutma bilgi paylaştıkça çoğalır. Dijital Zirve’ye hoş geldin. Keyifli okumalar.
Can TALAYLI
InvestAZ Yatırım/Dijital Pazarlama & SEO Yöneticisi
Google’ın AMP’si her web sitesi için altın kural olacak. AMP uyumlu olmayan siteler sıralama kaybederken AMP uyumlu web siteleri daha üst sıralarda listelenecek. Ziyaretçiler için en iyi web sitesi ve en iyi web sayfalarını yapanlar kazanacak, kazandıklarını elinizde tutmanın tek yolu da web sitenizi arama motorlarına göre optimize etmeniz. Önemli olan kalıcı başarı sağlamak, kalıcı başarı sağlamanın da tek ana kuralı bu. Ziyaretçi için yap, Google için optimize et.
Celil CAN
Celilcan SEO Danışmanlığı
Bir sitenin mobil uyumlu olması artık standartlaşmış bir SEO kriteridir. Buna ilaveten mobil aygıtlarda sitenin daha hızlı açılmasını sağlayan AMP teknolojisi giderek standart haline gelecek gibi görünüyor. İnternet trafiğinin büyük bir kısmının mobil trafik olduğu düşünülürse bu konuya ne kadar önem verilmesi gerektiğini detaylı anlatmaya gerek bile yok.
Yine günümüzde kullanıcı deneyimi hiç olmadığı kadar önemli hale gelmiştir. Bu yüzden tasarımdan başlayarak kullanıcı deneyimini artırmak temel hedefler arasında yer almalıdır. Ziyaretçi siteyi severse arama motorları da sevecektir. Burada baz alınması gereken metrikler genel olarak organik toplam ziyaret, direk girişlerin sayısı, global otorite, sitede kalma süresi, hemen çıkma oranı, sayfa dolaşma oranıdır.
Sitenizde mutlaka sıkça sorulan sorular bölümleri oluşturun. Kullanıcının aklına gelebilecek tüm sorulara cevap vermeye çalıştığınızın bir sonucu olarak kullanıcı deneyimi en üst seviyeye çıkacaktır Aradığını sitede bulan ziyaretçi de sitenizde daha uzun süre kalacak ve daha fazla alt sayfa dolaşacaktır. Sitenizi sesle aramaya uygun hale getirin. İnsanlar sesle ararken daha rahat, daha uzun sorular sorabilirler. Neden, kim, nasıl gibi soruların cevabını arayabilirler. Sizde sitenizde yer alan içerikleri bu cevaplara uygun hale getirin. Rakip analizini doğru bir şekilde gerçekleştirirseniz başarıyı elde etmeniz çok zor olmayacaktır. Slogan basit; rakibinin doğrularını yap yanlışlarını doğruya çevir. Rakip sitenin uygulamayı unuttuğu doğal teknikleri uygulayarak bir adım öne geçebilirsiniz.
Bonus: Screaming Frog yazılımıyla sitenize Google gözüyle bakabilirsiniz. Böylece sitenizdeki tarama hatalarını, gereksiz yönlendirmeleri ve kırık linkleri tespit edebilirsiniz.
Hasan DENİZ
WhatHouse? / Head of SEO
- Semantik işaretleme; Kelime yerine anlam algılamaya geçildi. Sorulan soruları bulun ve onları cevaplayın.
- Kullanıcı sinyalleri çok daha fazla önem kazandı. Güven verin.
- Agresif pazarlama (Popup sayfalar, sayfa kaplayan/kapatan reklamlar, yalancı başlıklar ile tıklama kasma) artık negatif. Pozitiflerin hepsini birleştirin ve kullanıcınıza öncelik verin.
Hasan YENER
4K Dijital Pazarlama – Kurucu
- Site İçi Faktörler
- İçerik Yönetimi
- Sosyal Sinyaller
- Backlink
- Ölçümleme ve Analiz
Meta etiketlerinin düzgün ve sayfaya özgün yapılması. TİTLE – DESCRIPTION
H1-H6 etiketlerinin doğru kullanılması
Resim optimizasyonu ALT etiketinin kullanımı
CSS, HTML ve Java Script Optimizasyonu
Sitemap.xml ve Robots.txt dosyalarının doğru kullanımı
Mobil Uyumluluk – AMP Kullanımı
SSL güvenlik önlemi
Schema Biçimlendirmesi
URL yapısının düzgün olması
Arama motorlarını değil de, kullanıcıyı hedefleyen, hedef kitleye faydalı, okunabilirliği yüksek, kaliteli özgün içerikler
Sosyal Medyanın etkili kullanımı
Kalitesi yüksek, sektöre uygun backlinklerin kullanılması
Kerem ABADİ
SETA – Dijital Medya Direktörü
Özgün içeriğin önemi çok büyük. Sizi internette milyarlarca girdiden farklı kılan da bu. Hakeza sitenin kanonik yapısının da özgünlüğü burada sizi öne taşıyacağı gibi kullanılan etiketlerin; içeriği net bir şekilde özetleyen uzun kuyruklu (longtail keyword) yapısı da çok önemli.Bir alan hariç: Özgün olmak adına kategori isim ve açıklamalarında genele hitap etmemek büyük hata olur.
Mehmet Emre BAŞ
Avansas / SEO Manager
2017 yılında mobile adaptasyon çok önemli olacak. Mobile First algoritmasının bu yıl içerisinde yayına alınacağı tahmin ediliyor. Dolayısıyla web sitenizin mobil versiyonu olmalı ve yapısal veri implementasyonun yapılmış olması altın kurallardan biri diyebilirim.
Bir diğer önemli gördüğüm nokta; Kapsamlı içerikler oluşturmak. Bir anahtar kelimede listelenmek yerine onlarca anahtar kelimede listelenerek organik trafik sağlamak çok daha önemli. Özetle anahtar kelime yerine konuya odaklanmak bu yıl öne çıkmanın, farkındalık yaratmanın önemli tekniklerinden biri.
Nauman Zia BUTT
Arse Bilişim / Kurucu
- Google AMP UygulamaMobil cihazlarla giriş yapan ziyaretçilerinizin web sitenizde kalma süresinin yüksek olması ve web sitenizde dolaşma kolaylığı sağlaması için Google AMP (Google hızlandırılmış mobil sayfaları) uygulayın.
- Sitemap XML OptimizasyonuWeb sitenin tüm bağlantıları hakkında bilgi içeren dosya sitemap.xml olarak adlandırılır. Sitemap dosyası hazırlanıp Google Web Yöneticisi araçlarına ekledikten sonra Google botları kolayca web sitenizi indexlemeye başlar.
Sitemap dosyasını optimize ederek Google botlara daha geniş bilgi sunarak arama sonuçlarında güç kazanabilirseniz. Önemli makalelerin priority değerlerini 0.00 – 0.90 olarak optimize etmeniz ve giriş sayfası için 1.00 ayarlamanızı tavsiye ediyorum.
Bir Sitemap örneği:
<?xml version=”1.0″ encoding=”UTF-8″?>
<urlset xmlns=”http://www.sitemaps.org/schemas/sitemap/0.9″>
<url>
<loc>http://www.websiteniz.com/</loc>
<lastmod>2017-01-01</lastmod>
<changefreq>monthly</changefreq>
<priority>0.8</priority>
</url>
</urlset> - %100 Mobil uyumlu
Web sitenizin altında bulunan tüm içerik sayfaları, görselleri Google bot tarafından engellenen css ve jss dosyaları optimize edilmeli. https://varvy.com/ SEO tool aracı kullanarak tüm teknik hataları tespit edebilirseniz. - Kullanıcı Deneyimi & Optimizasyon
Web sitenizin Google Analytics kaydını tamamlayarak, web sitenizden gelen ziyaretçilerin hemen çıkma oranını takip ediniz. Eğer bu oran yüksek ise bu demek oluyor ki; web sitenizin içeriği, kullanıcılar tarafından çok ilgi çekmiyor ve ziyaretçiler web sitenize gelip hemen çıkmayı tercih ediyorlar.
Böyle bir durumda kalma oranın %50 üstü olan makalelere infografik veya video gibi faydalı bilgiler ekleyerek güncelleyin. - Backlink Profil
Çok sayda backlink yerine domain gücü (domain authority) ve Trust Flow skoru yüksek olan bloglarda veya haber sitelerinde link almayı tercih edebilirsiniz.
Link alacak web sitenin ortalamam değerleri:
Domain Yaş: 5 Yıl Üstü
DA (domain authority) : 30 üstü
TF (Trust Flow): 30 Üstü
Google da indexleme sayısı: 5000 üstü
Ömer AKGÜN
Freelance / Dijital Pazarlama Uzmanı – SEO Danışmanı
Her ne kadar SEO dinamik bir dijital pazarlama kanalı olsa da ve her yıl gündeminde birçok yenilik ya da algoritma güncellemesi yer alsa da değişmeyen bazı kurallar vardır. Bence altın kurallar bu değişmeyenler arasında gizlidir. Bu kuralları da tek bir madde ile sınırlayabilmek pek mümkün değil. Yalnız şunu ifade etmek isterim, teknik analiz ve ölçümleme bundan önceki yıllarda da olduğu gibi 2017 yılında da SEO’nun altın kuralı olmaya devam etmektedir. Analiz ve ölçümlemeler doğru yönetilmediğinde SEO performansının tatmin edici düzeyde olması beklenilemez.
Özgür GÜNDÜZ
Clicks’US – SEO Direktör
Gelişen Google sistemlerinde anahtar kelime araştırmaları artık farklı boyutlara taşınıyor. Anahtar kelime araştırması yaparken, semantik uyumuna dikkat etmek gerekiyor. Anahtar kelime doldurmak ve eski kafa “anahtar kelime spamı” yapmaya itecek durumlardan uzak durarak kullanıcıların aynı anahtar kelimeleri nasıl arayabileceğini tahmin edip, eş anlamlıları, teğet geçen anlamdaşlarını, hangi sektörde ve ya hangi bilim dalında bir kelime olduğunu iyi hesaplayıp, bütün anahtar kelimelerimizi düzenli olarak filtrelemeliyiz. Ve bilinenin aksine maalesef içerik kral değildir. Faydalı, ilk defa yazılmış, kullanıcıya deneyim sunan ve sosyal sinyalleri üzerine çekebilen içerik kraldır. İçerik oluştururken ya da bir sayfa hazırlarken bütün bunları göz önünde tutmak gerekiyor.
Reyhan AÇIKELLİ
Proje Plus Yazılım Hizmetleri – Genel Müdür Yardımcısı
- Mobil uyumlu (responsive) web sitesi
- Güncel ve kaliteli düzenli içerik girişleri
- Kullanıcı dostu ve gezinmesi kolay site tasarımı
- Site açılış hızı optimizasyonu